piątek, 26 grudnia 2014

Dwukolorowa Terrina ze Szczupaka i Sandacza

Znudziły mnie klasycznie dania z ryby na święta , chciałem czymś zaskoczyć i spróbowac czegoś nowego. Po długich rozmyślaniach zrobiłem terrinę rybną -delikatny pasztet ze szczupaka i sandacza  i musze powiedzieć że przeszła moje oczekiwania - nawet ludzie którzy nie lubią za bardzo ryb akurat to danie myślę , a nawet wiem że z powodzeniem zjedzą. Superrr !!! ;)



Na jedną keksówkę terriny potrzeba będzie :

*1 szczupak (ja miałem całego szczupaka którego musiałem wyfiletować i wyszło mi ok 0.5kg mięsa szczupaka już wyfiletowanego)
*1 sandacz - tak samo -wyszło mi ok 30 dag mięsa wyfiletowanego
* pęczek koperku
* 1 jajko i 2 białka
* 0.4l śmietany 18%
*masło do posmarowania keksówki i łyżeczka  masła do podsmażenia szpinaku
* gałka muszkatułowa
* 1 cytryna
* ok 10-15 dag szpinaku (dałem mrożony)
* 1 cebula
*2 ząbki czosnku
* sól 
*pieprz
*papier do pieczenia
*1 marchewka 
*1 pietruszka
*łyżka oliwy z oliwek


1) Jeżeli masz całe ryby tak jak ja to zacznij je filetować - i dopiero jak się z tym uporasz można zaczynać cokolwiek robić ;p
2) Kiedy masz już obie ryby wyfiletowane to pora robić terrinę - na początek potrzebny Ci będzie Wilk (maszynka do mielenia) albo kuter (malakser) ;D 
3) Podziel swoją rybę na 3 częsci  - sandacz , - szczupak - i trzecia część to weź z obu ryb po dosłownie parę skrawków mięsa (ja wziałem ok 10 małych części razem) i odłóż na bok 
4)Sandacza wrzuć do malaksera i dodaj 1.5 białka , następpnie ciągle miksując wlej smietanę , i 1/3 posiekanego pęczka koperku
5) Wyciśnij sok z cytryny i również dodaj do farszu z sandacza - dopraw LEKKO !!! solą i pieprzem i kiedy masa w malakserze będzie naprawdę jednolita i aksamitna skończ miksować i przełóż farsz do miski
6) Pokrój drobno cebulę i czosnek , rozgrzej w rondlu oliwę z łyżką masła - następnie dodaj cebulę i czosnek , przenieś to na nakmniejszy ogień i przykryj pokrywką - niech się poddusi ok 7 min a następnie dodaj szpinak i przykryj , niech się rozpusci i zagrzeje
7) Do Malaksera wsyp mieso szczupaka i zacznij miksowac , następnie dodaj jajko i resztę białka oraz szpinak , także dopraw odrobinę solą i pieprzem oraz zetrzyj dosłownie 1/4 łyżeczki gałki muszkatułowej , miksuj aż otrzymasz zieloną masę i przy roztarciu w palcach nie bedzie żadnych grudek
8) Obierz marchewkę i pietruszkę i ugotuj je na miękko i nastaw piekarnik na 180 stopni
9) Foremkę do pieczenia wyłóż papierem i posmaruj masłem , Znjadź taką foremkę do której będziesz mógł dopasowac drugie naczynie żeby włożyć keksówkę z terriną do kąpieli wodnej
9.5) Teraz weź te kawałki surowej ryby które Ci zostały i obsyp je solą i pieprzem
10) Na sam dół foremki przenieś biały farsz , następnie pokrój pietruszkę i marchewkę na pół i rozłóż na białym farszu teraz rozłóż trochę zielonego farszu a następnie porozkładaj kawałki surowej ryby i zakryj je resztą zielonego farszu
11) Tak przygotowaną foremkę włóż do większej foremki do której wlej wodę tak aby poziom wody był mniej więcej tak wysoki jak Twoja terrina
12) Włóż terrinę do piekarnika 180 stopni przez 45 minut
13) Po tym czasie ostudź ją i wstaw do lodówki na ok 2-3 godziny
14) Wyjmij z foremki przybierz i podawaj ;)





1 komentarz: