sobota, 12 lipca 2014

Kieszonki z piersi kurczaka faszerowane grzybami i zapiekane w cieście francuskim z sosem winno-musztardowym

Dzisiaj rano byłem w lesie na grzybach , co prawda nie nazbierałem wiele ale z tego co udało mi się znaleźć , postanowiłem zrobić Obiad , a więc stanęło na :

KIESZONKACH Z PIERSI KURCZAKA FASZEROWANA GRZYBAMI ZAPIEKANE W CIEŚCIE FRANCUSKIM Z SOSEM WINNO-MUSZTARDOWYM

Zrobiłem 4 porcje i na tyle daję zapotrzebowanie w składniki ;p 
*300-350 g posiekanych  grzybów ja dałem to co nazbierałem głównie kurki parę podgrzybków i dodałem jeszcze parę pieczarek 
*2 łyżki masła
*Ciasto Francuskie (ok 450g) -1 paczka
*2 podwójne piersi z kurczaka
*pęczek pietruszki 
*oliwa 
*sól 
*pieprz
*1 jajko 
*2-3 ząbki czosnku 
*odrobina mąki
Na sos : 
*2 czubate łyżki musztardy pełnoziarnistej
*duzy kieliczek białego wina
*150 ml śmietany kremówki (ja dałem 22%)

1)Umyj , oczyśc i posiekaj grzyby , ja te leśne pokroiłem dośc grubo natomiast pieczarki drobniej
2)Nastaw patelnię lub garnek na średni ogień i wlej 3 łyżki oliwy i masło 
3) Pokrój drobno czosnek i wsyp do nagrzanego tłuszczu
4)Kiedy czosnek będzie LEKKO złoty wsyp grzyby i smaż na średnim ogniu co chiwle mieszając, przez jakieś 10-15 min aż zmienjszą swoją objętośc i wyparuje z nich woda

4.5) nastaw piekarnik na 200 stopni C
5) Dopraw solą pieprzem do smaku 
5.5) w tym czasie wyjmij z zamrażarki ciasto francuskie , bo inaczej nie da sie go rozwałkowac ;p
6) Posiekaj pietruszkę i dosyp do grzybów , zamieszaj całośc i zdejmij z ognia żeby farsz wystygł
7) W tym czasie oczyśc piersi z kurczaka z kostek i podziel je na pojedyńcze
8) w każdej piersi musisz zrobić kieszonkę, ja poprostu rozkroiłem pierś przez środek tak żeby jak nałożyłem farsz mogłem całośc zamknąc jak mniej więcej podwójne drzwi ^^
9)Napełnij pierś farszem grzybowym , tak żeby udało się go mniej więcej w niej zamknąc 
10) Podsypując mąką blat czy stolnicę rozwałkuj ciasto na mniej więcej pół cm i pokrój je wzdłuż na 4 pasy
11)Każdym pasem owiń jedną pierś z kurczaka
12) Posmaruj wierzch casta roztrzepanym jajkiem
13) Włóż do piekarnika , ja zrobiłem błąd i połozyłem je na folii aluminiowej przez co nieco przywarły , ale myślę że najlepszy będzie papier do pieczenia posmarowany odrobinką oliwy 
14) Maja się piec około 30 min tak żeby ciasto się ładnie zrumieniło a pierś była upieczona ale nie sucha
15) Czas na sos - do rondelka wlej wino i musztardę niech się zagotuje
16) Zmniejsz płomień i niech się tak gotuje aż zapach alkoholu się całkowicie nie ulotni
17) Dodaj śmietanę i odrobinkę masła , i gotuj na małym ogniu aż zgęstnieje (z jakieś 5-6 min)
18) Przypraw sos do smaku solą i pieprzem
19) Wyjmij pierś i na talerzu skrop lekko oliwą i podawaj z sosem ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz