niedziela, 28 września 2014

Klasyczna W-Ztka

Lubię ją robić , jest szybka i niesamowicie przepyszna. Kiedy ją jem przypominają mi się czasy kiedyh byłem mały a W-Ztka była prawie jedynym tortem jaki istniał ;p;p


Proporcje na tortownicę o średnicy 24 cm

-Biszkopt
* 6 jajek
* 20 dag cukru
*  po 7-8 dag mąki pszennej i mąki ziemniaczanej
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia1 l śmietanki 20%
* 2 łyżeczki kakao

-Masa
* 1 litr śmietanki 30%
* aromat rumowy
* 2 cytryny
* pół szklanki cukru pudru
* 2 śmietan-fixy ( cos co ustabilizuje śmietanę)

Przybranie:
* 2 łyżki kako

1) Zacznij od biszkoptu , oddziel białka od żółtek i ubij białka na sztywną pianę , pod koniec ubijania dodaj cukier i żółtka .

2) Mąke wymieszja z masą jajeczną i dodaj kakao , niech powstanie jednolita masa , następnie natłuśc formę do pieczenia i wysyp ja cukrem a potem przelej masę biszkoptową do formy i wstaw do zimnego piekarnika , nastaw piekarnik na 150-180 stopni i piecz przez 40 min

3) Czas na masę : wlej śmietankę do miksera i zacznij ubijać tak aż będzie sztywna (ale bez przesady śmietanka lubi się ważyć więc jeżeli tylko zauważysz że śmietanka już jest dobra przestań miksować ) wsyp 2 śmietanfixy , cukier puder , i powoli mieszaj , stopniowo dodawaj sok z 1 cytryny i łyzeczkę aromatu rumowego - spróbuj co robisz jeżeli będzie ok to nie dodawaj więcej , jeżeli nie , dodaj to czego wciąż Ci brak ;) ( https://www.youtube.com/watch?v=cDL0CfyKvYQ ) ^^

4) Wyjmij biszkopt z piekarnika i przekrój go na pół , poczekaj az się ostudzi

5)  Rozmieszaj łyżeczkę olejku rumowego z łytżeczką soku z cytryny i łyżeczką wody po czym nałóż połowę tej mieszaniny na spód biszkoptowy , po czym wyłóż na to połowę masy śmietanowej ( troszkę więcej niż połowę jakies 4/6) przykryj ja drugim płatem biszkoptu i znowu nasącz go mieszaniną po czym posmaruj kolejną częścią kremu jakieś 3/4 z tego co Ci zostało

6) Następnie weź szprycę bądź siatkę i odetnij jeden brzeg i zrób efektowne piramidki po czym posyp to wszystko przez sitko kakaem i wstaw do lodówki na minimum 1.5 h

7) Smacznego , podawaj ;):)

2 komentarze:

  1. Wstyd się przyznać, że ja wuzetkę spróbowałam dopiero w liceum. Pokochałam od pierwszego kęsa :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń